Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAnglin, Jeremy M.
InstitutionHarvard Univ., Cambridge, MA.
TitelStudies in Semantic Development. Final Report.
Quelle(1974), (335 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterChild Language; Language Acquisition; Language Patterns; Language Research; Language Usage; Parent Influence; Parent Role; Semantics; Verbal Communication; Verbal Development; Vocabulary Development
AbstractThis report describes an investigation of the acquisition by children of a symbolic system, specifically English nomenclature--that set of nouns that serves the function of naming, denoting, or referring to objects. The five studies involve nine experiments dealing with one or another of the aspects of this problem. Two questions guided these studies from the outset: (1) What is the order of acquisition of category labels? and (2) How does the meaning of these labels change as the child grows older? Two different definitions of conceptual complexity were considered to see whether either is predictive of the order of acquisition of category labels in development. In a number of studies it was found that neither of these definitions of conceptual complexity is a good predictor of the order of acquisition of category labels. A good predictor was given by various frequency of occurrence measures in general and in particular frequency of occurrence of the words in child speech, according to Rinsland (1945). The vocabulary of young children is consistent with the way in which mothers name objects for them. (Author/LL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: